Vôbec prvé neformálne stretnutie majiteľov vozidiel značky Dacia na Slovensku sa uskutočnilo uplynulú sobotu 13. júna 2015. Dacia Piknik je jedinečný v tom, že sa ho zúčastňujú výnimočne klienti Dacia. Akcia je odozvou na rastúcu popularitu značky na Slovensku, kde sa už za 10 ročnú históriu značky Dacia predalo viac ako 17 000 vozidiel Dacia.
Išlo jednoznačne o najväčšie stretnutie majiteľov a fanúšikov automobilovej značky na Slovensku! Dacia Piknik je akciou, ktorá nadväzuje na veľmi úspešný koncept vo viacerých európskych krajinách. Jeho podstatou je spoločne strávený deň všetkých majiteľov vozidiel značky Dacia a ich rodinných príslušníkov, spojený s celodennými aktivitami, koncertom ako aj ďalším programom zadarmo a samozrejme piknikom, keďže každý zo zaregistrovaných účastníkov akcie pri príchode dostáva piknikový balíček.
Prvý ročník Dacia Pikniku sa na Slovensku uskutočnil v sobotu 13. júna 2015 za slnečného a horúceho počasia v priestoroch Resortu Villa Betula na Liptove. Klienti Dacia sa aj napriek pražiacemu slnku nenechali zlákať možnosťou pobytu pri vode a na akciu prišli v počte 1 460 účastníkov. Na jednom mieste v tom čase tak bolo zaparkované najväčšie množstvo Dacii na Slovensku, celkovo 400 áut značky Dacia.
Návštevníci si užívali celodenné aktivity zadarmo, ako aj koncert kapely Lojzo, či vystúpenie zoskupenia Team Revival, detského ľudového súboru Ďumbier, deti okrem množstva atrakcií zaujalo divadlo Ela Hop ako aj kúzelník Talostan. Na záver sa väčšina z účastníkov zapojila do tvorby živého loga Dacia.
Veľkou atrakciou pre účastníkov boli nielen cestné testy na celom portfóliu značky Dacia, ale predovšetkým off-road testy s modelom Dacia Duster 4×4. Na off-road trati bolo rušno od samotného začiatku akcie o 10:00 až do jej konca o 18:00 hodine. Na zvedavé otázky záujemcov odpovedali technici Dacia, poskytovali technické poradenstvo, vysvetľovali ako funguje diagnostika a podobne. Účastníkom akcie boli tiež prezentované doplnky, ktorými si môžu svoje automobily ešte vylepšiť. Informácie týkajúce sa finančných produktov Dacia Finance a možností leasingu poskytovali pracovníci spoločnosti RCI Finance. Spoločnosť Allianz – Slovenská poisťovňa informovala o možnostiach poistenia a firma Alcar zaujala širokou ponukou diskov.
Na takto veľkej akcii nesmeli chýbať ani zástupcovia požiarnych a zdravotníckych zložiek, ktoré účastníkov učili podávať prvú pomoc a hasiči na záver akcie zabezpečili žiaduce „občerstvenie“ formou sprchy.
Richard Evanson, generálny riaditeľ Renault Slovensko:
„Ďakujeme všetkým účastníkom prvého ročníka Dacia Piknik. Sme radi, že toľkí naši zákazníci prijali pozvanie! Dacia Piknik je našim poďakovaním na ich dôveru a vernosť voči značke Dacia. Zaväzujeme sa, že Dacia Piknik zorganizujeme aj na budúci rok a už teraz sa tešíme, že účastníkov bude určite ešte viac!“
Pred jedenástimi rokmi začala uvedením modelu Dacia Logan nová éra značky Dacia. V súčasnosti je to najrýchlejšie rastúca značka v Európe, ale aj na Slovensku. Dacia má zo všetkých automobiliek najmladší produktový rad a je vnímaná ako značka automobilu symbolizujúca rozumnú kúpu.
Celosvetovo má Dacia už viac ako 3 milióny spokojných zákazníkov, na Slovensku je ich už viac ako 17 000. V priebehu uplynulých 10 rokov Dacia v mnohých ohľadoch prekonala očakávania. Jedným z pozoruhodných javov, ktorý by pred desiatimi rokmi očakával asi málokto, je spontánny vznik komunity majiteľov súčasných vozidiel Dacia.
Majitelia vozidiel Dacia sa k svojim autám hrdo hlásia a napríklad na Facebooku má Dacia na celom svete viac ako 2 milióny fanúšikov. Na Slovensku ich momentálne je približne 7 000, pričom značka Dacia na Slovensku je komunikovaná na tejto sociálnej sieti len približne jeden rok! Aj toto je dôkazom, že vlastníctvo vozidiel Dacia môže byť vyjadrením životného štýlu.