obrazový zdroj: airventure.de
V roku 1890 sa v Nemecku v Brémach narodil Carl Fridrich Wilhelm Borgaward. Celý svoj aktívny život prežil s autami. Dokladuje to aj postupné založenie automobiliek od roku 1939 ako Borgward, Goliath či Hansa Lloyd s pribežným nábehom výroby.
Tieto automobilky však ku podivu vzájomne nespolupracovali. Každá mala vlastný vývoj, výrobu aj predaj, čo sa z dnešného pohľadu ukazuje ako dosť nehospodárne organizovanie. V tej dobe to predstavovalo výhodu, pretože bola umožnená výroba typovo veľmi rozdielnych vozidiel, cez druhú svetovú vojnu aj malých tankov.
Čerešničkou na Borgwardovom diele bol návrh a výroba športového automobilu Borgward Isabella. Výrobu zahájili v roku 1954. Vozidlo bolo karosársky veľmi pekné. Vyrábalo sa v modifikáciách kabriolet, coupé a neskôr aj TS coupé. Vozidlo bolo drahšie ako ponúkala vtedajšia konkurencia. Veľmi pekne vypracovaný interiér si našiel cestu k zákazníkom aj v takých exotických krajinách ako Austrália, Malajzia Európa a dokonca aj USA.
Borgward bol v Nemecku priekopníkom technických noviniek. Aj tým sa líšil od konkurencie. Napríklad v Isabelle bolo pneumatické pruženie, hydraulické brzdy, automatická prevodovka či plne synchronizovaná štvorstupňová ručná prevodovka. V motore bol v mnohých častiach použitý hliník. V interiéri našli miesto palubné hodinky, zapaľovač na cigarety a svetielka.
Karoséria svojou konštrukciou predbehla dobu. Nepotrebovala šasi. Bola samonosná, dvojdverová.
Vozidlo cez zadnú nápravu poháňal vpredu uložený štvorvalcový 16 ventilový motor malého objemu 1,5l, ale slušného výkonu 75 ks. Maximálna rýchlosť 130 km/hod a spotreba 8,4l/100 km predstavovali slušný výkon s priaznivou spotrebou. Pri hmotnosti vozidla 1 100kg sa dá predpokladať aj slušná dynamika. Rázvor náprav 2 600 mm dokladuje, že jazda bola aj pohodlná.
V roku 1962 spôsobil vážny problém v úspešnej výrobe (vyrobilo sa 202 862 vozidiel) stav umelo vytvorenej insolvencie. Aj keď sa tento útok podarilo odvrátiť reálnym uhradením všetkých dlhov, fabriku to nezachránilo. Carl Borgward zomrel krátko po ukončení výroby Isabelle v roku 1963.
Vozidlá Borgward Isabella zrejme mali dlhú životnosť, pretože vdova po pánovi Borgwardovi sa na jednom s prvých prototypov v dennej premávke vozila až do roku 1980. Kompletná výrobná technológia bola následne predaná do Mexika a ochrannú známku kúpila spoločnosť Mercedes.