ŠKODA AUTO Slovensko zaznamenala celkovo najlepší január v histórii značky a úspešne tak odštartovala nový rok. Počet dodávok zákazníkom v januári vzrástol o 16,5 % na 80 900 vozidiel (január 2013: 69 500 vozidiel). V Európe vzrástol predaj českej automobilky opäť dvojciferným tempom na 48 200 vozidiel.
Na najväčšom trhu značky, v Číne, zvýšila ŠKODA predaj o 27,3 % na 27 500 vozidiel a dosiahla ďalší predajný rekord. S nárastom o 40,2 % v západnej Európe je nová ŠKODA Octavia aj v novom roku zásahom do čierneho. Na Slovensku značka ŠKODA rástla medziročne o viac ako 24%, keď umiestnila na trh 1 101 vozidiel.
„Bol to veľmi dobrý štart do roku 2014,“
hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO, zodpovedný za oblasť predaja a marketingu.
„S nárastom o 16,5 % a s najlepším januárovým výsledkom v histórii sme pôsobivo potvrdili vysokú výkonnosť druhého polroka 2013. Naša modelová ofenzíva sa na trhoch prejavuje čoraz viac. Úspešný začiatok roka a dostatok objednávok nás napĺňajú optimistickým očakávaním, že v tomto roku bude náš rast aj naďalej pokračovať,“
dodáva Eichhorn.
Po rekordnom modelovom roku 2013 s ôsmimi novými alebo prepracovanými vozidlami značky ŠKODA je aj rok 2014 úplne v znamení Rastovej stratégie ŠKODA.
„Dizajnová a modelová ofenzíva prechádza do ďalšieho kola,“
hovorí Eichhorn. Rastie význam dizajnu vozidiel značky ŠKODA. Na tohtoročnom ženevskom autosalóne začiatkom marca predstaví ŠKODA obdivuhodnú dizajnovú štúdiu „ŠKODA VisionC“. Štúdia päťdverového kupé ukazuje emocionálny náboj a silu značky a je úvodom do ďalšieho evolučného kroku dizajnu značky ŠKODA.
V dobrej kondícii sa ŠKODA v januári predstavila v západnej Európe. Dodávky zákazníkom vzrástli o 13,4 % na 30 100 vozidiel (január 2013: 26 500). V Nemecku, na svojom druhom najväčšom trhu, zvýšila ŠKODA svoje predaje o 6,7 % na 9 500 vozidiel a upevnila si tak pozíciu najsilnejšej zahraničnej značky. Špičkový výsledok dosiahla česká automobilka vo Veľkej Británii s nárastom o jednu štvrtinu (25,3 %) na 5 400 vozidiel. Dvojciferným tempom rástla ŠKODA v Írsku (1 600 vozidiel; plus 31,0 %), vo Francúzsku (1 600 vozidiel; plus 10,1 %), v Taliansku (1 300 vozidiel; plus 20,5 %), vo Fínsku (1 200 vozidiel; plus 80 %), v Španielsku (1 100 vozidiel; plus 79 %), v Dánsku (1 100 vozidiel; plus 40,0 %), v Holandsku (900 vozidiel; plus 54,7 %), v Nórsku (600 vozidiel; plus 44,4 %) a v Portugalsku (200 vozidiel; plus 54,2 %).
Vo východnej Európe zvýšila ŠKODA v januári dodávky zákazníkom o 11,1 % na
6 900 vozidiel (január 2013: 6 200). V Rusku, na treťom najväčšom trhu značky ŠKODA, si značka polepšila o 2,6 % na 4 700 vozidiel. Tam bude na jar tohto roka na trh uvedený model ŠKODA Rapid. Mohutný rast dosiahla ŠKODA tiež v Srbsku (200 vozidiel; plus 77,5 %), Rumunsku (300 vozidiel; plus 19,4 %) a v Pobaltí (300 vozidiel; plus 8,5 %).
Skvelý vstup do nového roka zažila značka ŠKODA v strednej Európe. Počet dodávok zákazníkom vzrástol v januári o 26,0 % na 11 200 vozidiel (január 2013: 8 900). Na domácom českom trhu si automobilka polepšila dokonca o 27,8 %, kde dodala
4 700 vozidiel, takmer o 1 000 vozidiel viac ako v januári 2013. Na Slovensku ŠKODA dodala zákazníkom 1 101 vozidiel (január 2013: 886), čo predstavuje medziročný nárast predaja o viac ako 24 %. Značný nárast dosiahla ŠKODA tiež v Poľsku (4 300 vozidiel; plus 33,0 %), v Slovinsku (400 vozidiel; plus 56,6 %) a v Chorvátsku (200 vozidiel; 44,7 %).
Na svojom najväčšom trhu, v Číne, dosiahla značka ŠKODA v januári najlepší mesačný výsledok v histórii a rástla o 27,3 %. Celkovo dodala značka čínskym zákazníkom 27 500 vozidiel (január 2013: 21 600 vozidiel), viac, než kedykoľvek predtým. V Indii dosiahla česká automobilka v januári 1 600 dodávok zákazníkom (január 2013: 2 400; -32,5 %).
Dodávky značky ŠKODA zákazníkom v januári 2014 (v počtoch kusov, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; + / – v percentách oproti minulému roku):
-
ŠKODA Octavia (34 400; +14,5 %)
-
ŠKODA Fabia (12 900; -18,6 %)
-
ŠKODA Superb (7 400; -13,6 %)
-
ŠKODA Yeti (5 400; -2,3 %)
-
ŠKODA Roomster (2 300; +19,4 %)
-
ŠKODA Rapid (15 800; +286,7 %)
-
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 2 800; -21,3 %)