Cisitalia F1 zdroj obrazu: abarth-gmr.be
Karl Abarth sa narodil v roku 1908 vo Viedni. Po skončení základnej školy nešiel do učenia, ale zamestnával sa v rôznych viedenských motocyklových podnikoch. Získané skúsenosti využil v motocyklovom športe.
Bol neuveriteľne súťaživý. Dva krát na motocykli súťažil s vlakom Orient Express. Raz prehral, pretože dlho čakal na závorách. Pri druhom súboji však prišiel o 20 min. skôr pred chýrnym expressom.
Obdobie druhej svetovej vojny prežil v Taliansku ako zástupca firmy Porsche. Ferdinand Porsche ho zapojil do projektu Cisitalia F1. Stal sa šéfom závodného týmu a podieľal sa na mnohých víťazstvách. Po bankrote firmy dostal od majiteľa v rámci finančného vyrovnania niekoľko závodných automobilov, čo napomohlo k založeniu Scuderie Abarth. Vo vlastnom podniku tak mohol naplno rozvinúť svoj talent, zmysel pre poriadok a presnosť.
Prestavbou malých vozidiel, väčšinou automobilky Fiat, vytvoril veľmi výkonné športové náradie. Mnoho veľkých jazdcov tej doby začínalo svoju kariéru práve na týchto malých autách s veľkým výkonom. Automobily Abarth majú na konte viac ako osem tisíc prvých miest. Aj Enzo Ferrari si Abartha vážil. Možno to začalo vtedy, keď na pretekoch do vrchu Abarth s objemom 1,2l porazilo dvojlitrové Ferrari. Spoluprácu s Abarthom si považovala aj automobilka Fiat. V roku 1971nakoniec Scuderiu kúpila. V roku 1979 Abarth zomiera. V rokoch 1948-1979 vytvoril viac ako 200 vlastných vozidiel.
Abarth 1000 GT Colani zdroj: auta5p.eu
Jedných z nich je Abarth 1000 GT Colani Coupé. Pri tomto dvojmiestnom športovom vozidle spolupracoval s extravagantným vizionárom a slávnym dizajnérom Lugim Colanim. Colani navrhol a dal vyrobiť karosériu na trubkovom ráme, Abarth sa postaral o podvozok, motor a ostatné dôležité mechanické časti. Títo dvaja géniovia si veľmi dobre rozumeli, pretože vytvorili vzhľadné vozidlo s váhou len 680 kg s dĺžkou 3690mm, šírkou 1550mm a výškou 1200mm pri rázvore náprav 2 160mm.
Abarth 1000 GT Colani zdroj: images.forum-auto
Vpredu uložený motor Alfa Romeo kvapalinou chladený s objemom 1000cm3 , patrične vyladený, posielal cez päťstupňovú manuálnu prevodovku výkon 65 kW/8000ot na zadnú nápravu. Motor mal krútiaci moment 96 Nm/5000ot. Vozidlo dosahovalo rýchlosť 200 km/hod. Malo hydraulické brzdy, zvláštne výfuky a vyrábalo sa v rokoch 1958-1960.